Tag Archives: Lutier

What about this, Mr. Paganini?

Horvath

Haideti sa ne imaginam urmatorul scenariu: judecata lui Paris in care cele trei zeite sunt inlocuite de 7 viori. Paris suntem noi, ascultatorii cu urechi frumoase, iar cele 7 zeite sunt:

Amati:

Guadagnini:

Stradivari:

Vuillaume:

Au mai ramas doua (Horvath e prima): A. si P. Guarneri, despre care puteti citi aici.

Despre ce este vorba:

Saschko Gawriloff gives the listener a unique opportunity – that of hearing a master musician playing seven different instruments from 1640 – 1992 in the same piece. It is a fascinating exercise and proceeds thus: Amati (1640), Guadagnini (1771), A Guarneri (1671), P Guarneri (?), Horvath (1992), Stradivari (1683), Vuillaume (1870) – it can be seen that the important Cremonese makers are covered together with a fine French manufacturer and a modern Hungarian model.

Acest CD, aparut la Tacet*, contine 20 de piese compuse de J.S. Bach, F.M. Veracini, F. Kreisler, A. Dvorák, N. Paganini si A. Webern. Mai jos puteti asculta Partita in d-moll (BW1004) de J.S. Bach interpretata la o Amati din 1640:

__________________

Prezentari mai detaliate a discului: aici si aici.

* Tacet este o casa de discuri recunoscuta pentru calitatea exceprionala a sunetului, foarte multe din inregistrari fiind realizate cu echipamente analog si nu digitale. CD-ul propus aici nu face exceptie: all tracks are recorded using vintage tube microphones. Eh, care audiofil nu ar ucide pentru un amplificator cu lampi?! Despre seria Tube Only de la Tacet, aici.

Guarneri del Gesù

In imaginile din acest post puteti vedea doua dintre cele mai celebre viori construite de Maestrul Giuseppe Guarneri del Gesù sau, pe numele sau complet, Bartolomeo Giuseppe Antonio Guarneri del Gesù.

Vioara G. Guarneri (1737):

Vioara G. Guarneri (1740):

Mai jos, puteti asculta doua piese in interpretarea Maestrului Isaac Stern la fiecare din cele doua viori.

Bartok: Violin Concerto Nr. 2. Andante tranquillo (interpretare la 1740):

Sibelius: Violin Concerto in D minor. Adagio di molto (interpretare la 1737):