Tag Archives: Italia

Stiinta + Marketing

Am tot sperat sa puna astia pe TED filmuletul pe care il puteti vedea mai jos – eu l-am vazut la / cu un amic acum ceva timp in urma:

Asa. Daca o sa intrati pe situl TED si o sa cititi comentariile, o sa vedeti ca multa lume nu este de acord cu teoriile propuse de Cobley. Un individ / individa numit(a) Prachi Singh scrie:

It is surprising that this is a TED talk because it seems more like a Sunday morning treat to the mind. These marketing ideas are not revolutionary, and certainly don’t exist because of the physics laws that are discussed in their juxtaposition. Nothing to learn. More like entertainment. Strange way to relate marketing with science…which seems like a fad these days. Such coincidental analogies don’t guarantee that marketing strategies won’t change in the future with changing social behavior and technological changes…nor does it prove that they will change adjacently with the physics theories.

Mi-a placut mult comentariul asta. De aia l-am si ales, pentru ca rezuma multe altele din lista. Nevrand sa o lungesc, am sa va spun doar chestii:

1. Singh – o minte rational / stiintifica adevarata – spune: Strange way to relate marketing with science…which seems like a fad these days.

2. Un concept interesant: pseudo-diversitatea. Avem un numar din ce in ce mai mare de produse, apartinand unui numar din ce in ce mai mic de firme (exemplul 1 / exemplul 2).

Desfraul estetic al mortii (XXI) – Regele Juan I

Daca ar fi existat Anglo-American Cyclopedia, sunt sigur ca alaturi de articolul despre Uqbar ar fi fost cel despre John Gawsworth / Orpheus Scrannel / King Juan I / Terence Ian Fytton Armstrong.

Regele Juan I abia daca este mentionat in cele mai voluminoase si exhaustive dictionare si enciclopedii de literatura. Multe din textele sale au fost publicate in locuri extravagante si improbabile pentru un autor londonez cum sunt Tunis, Cairo, Setif, Calcuta si Vasto. Opera lui poetica, reunita intre 1943 si 1945 in sase volume, prezinta particularitatea ca volumul al patrulea, se pare, nu s-a publicat niciodata desi avea pana si titlu (Farewell to Youth). Sau poate ca acest volum s-a publicat in atat de putine exemplare incat nici macar cei mai feroce colectionari nu au reusit sa il identifice in propriile colectii.

A fost incoronat, in 1947, ca rege al regatului Redonda, o minuscula insula antiliana, fara locuitori. Drept urmare, Gawsworth si-a semnat cateva scrieri drept Juan I, King of Redona (rege in exil, se presupune), si a acordat titluri de duce sau i-a numit amirali pe mai multi scriitori pe care ii admira sau cu care era prieten: Dylan Thomas, Henry Miller, Lawrence Durrell (duce de Cervantes Pequeña).

Tipu’ si-a petrecut ultimii ani in Italia, de unde s-a intors la Londra pentru a trai din cersit, dormind pe banci sau prin parcuri. Regele Juan I a murit uitat de toti, sarac lipit, intr-un spital.

Si Javier Marías isi incheie foarte crud descrierea, taind in carne vie. Carne vie de rege-fara-regat, de scriitor indecis, de martir alcoolic, puhav:

Unde se vor fi afland astazi cartile lui, pe care stia sa le deosebeasca de la prima vedere in mijlocul labirinturilor de rafturi haotice si prafuite ale atator anticari din Oxford si Londra? S-au intors probabil in lumea aceea unde se intorc toate sau cele mai multe, in lumea rabdatoare si tacuta a cartilor de anticariat, de unde pleaca numai vremelnic.

[in Romanul Oxfordului, p. 82-89]

[Carnetele Regelui]

Barocul la feminin

Mai multe date biografice referitoare la compozitoarele prezentate aici (preluate in majoritate din New Grove Dictionary of Music) pot fi descarcate urmand link-urile aferente.

Barbara Strozzi (1619 – 1677)

Serenata con violini (“Hor che Apollo è a Teti in seno”), Op 8

Isabella Leonarda (1620 – 1704)

Sonatas a 1-4 (12), Op 16 Allegro e presto

Antonia Padoani Bembo (1640 – ca. 1720)

Lamento della Vergine, cantata for soprano & continuo (from Produzioni Armoniche MS Paris 1697-1701)

?

Rosa Giacinta Badalla (ca. 1660 – ca. 1710) [monahie benedictina]

Non plagente, for soprano & continuo (from Mottetti a voce sola, Venezia 1684)

?

Bianca Maria Meda (ca. 1665 – ca. 1700 ) [monahie benedictina]

Cari Musici, motetto for soprano, 2 violins & continuo (Motteti a uno, due, tre, quattro voci, Bologna 1691)

Elisabeth-Claude Jacquet de la Guerre (1665  – 1729)

Sonata for violin & continuo No. 2 in D major

Italian & French Baroque women composers

Baroque for the Mass: Ursuline Composers of the 17th Century