Tag Archives: Iconografie

F. Holland Day

Un obsedat mai mare de sex decat J nu am gasit pana acum. Citind analizele multor crestini la chestiuni ca homosexualitatea, corpul sau necuratenia lunara a femelelor umane, am impresia ca hainele sunt o inventie daca nu inutila, cel putin prost interpretata. Respectivele piese nu au atat rolul de a-mi ascunde extensiile / cavitatile trupesti, cat de a opri, atat cat se poate, schimburile instantanee de fluide in locuri publice, private sau in constructie. Daca a fi straight inseamna a fi single, obez si a te masturba continuu in fata calculatorului (valabil pentru ambele sexe), a fi gay inseamna, in consecinta, a fi oversexed, de nesaturat si cu un corp de Zeu grec. Your choice.

J a fost gastignit gol. Dar sa nu spuneti la nimeni!

From the series: The Seven Last Words.” / Platinum print.

Castelseprio

The frescoes decorating the central apse of the church of Santa Maria foris portas constitute the finest early medieval pictorial cycle in terms of artistic quality, and are considered unique in early medieval European art.

N.B. Click pe imagini pentru vizualizare HQ!

Jacopo Torriti

Nunta din Cana. Fresca, aprox. 1290. Biserica mare a Sf. Francisc din Assisi

Arta romana si cea toscano-venetiana din cadrul Renasterii timpurii (secolele XII – XIII) este astazi aproape in intregime disparuta. Cu foarte putine exceptii, ciclurile in fresca, mozaicurile basilicale sau icoanele portabile (multe dintre acestea prezente si in destule capele private), au cunoscut o distrugere sistematica incepand cu a a doua jumatate a sec. al XIV  – cand perioada clasica si o anumita recuperare a naturalismului antic devine noul punct de referinta. Din acel moment, picturile pe care multi dintre vajnicii nostri ortodocsi le-ar numi bizantine, devin fuori moda, expresii a unei totale lipse de gust estetic, a oricarui raport cu lumea sensibila, naturala.

Artistii ce vor fi prezentati in “E” apartin secolelor XIII – XIV in special, dar nu numai, ei provenind cu totii, fara nici o exceptie, din spatiul occidental.

Jacopo Torriti sau Turriti, religios franciscan tertiar dupa cate se pare, activ la cumpana dintre sec. XIII – XIV.

Prea multe detalii despre viata Maestrului nu se cunosc. Se stie doar ca era toscan de origine, mai precis din Torrita di Siena. Cunoscut ca mozaicar, frescar si iconar, lucrarile sale – atatea cate au mai ramas – se pot admira in basilici ca S. Maria Maggiore, S. Giovanni in Laterano, in muzeul din Grenoble, S. Maria in Trastevere sau Baptisteriul din Florenta. Printre operele distruse se numara si un mozaic pentru mormantul Papei Bonifaciu VIII (1296).

Portret idealizat al marelui artist medieval. Sala primariei din Torrita

Noe isi construeste arca. Fresca, aprox. 1290. Biserica mare a Sf. Francisc din Assisi

Arhanghel. Fresca, aprox. 1290. Biserica mare a Sf. Francisc din Assisi

Incoronarea Mariei. Mozaic. Absida S. Maria Maggiore, Roma.

Geneza

Crearea Evei

Figura lui Isus. Fresca, aprox. 1290. Biserica mare a Sf. Francisc din Assisi

Ioan Botezatorul si Maria adorand Crucea. Absida, S. Giovanni in Laterano. Sec. XIII

Sf. Lucia. Tempera pe lemn atribuita lui Torriti. Parte dintr-un triptic ce provine din biserica manastirii Santa Lucia in Selci din Roma. Personajul ingenunchiat la picioarele sfintei este Angela Cerroni, membra a inaltei aristocratii sezzezine. Locatia: Musée de Grenoble.