Tag Archives: austria

Oasele noastre

Commemoratione Omnium Fidelium Defunctorum sau Allerseelen este unul din grupurile legenda austriace in peisajul industrial / dark ambient. Celebrarea pe care o veti putea “asculta” mai jos este preluata de pe albumul caseta Lacrima Christi, aparut in anul 1989 (se implinesc, iata, 20 de ani). Muzica a fost creata folosind oase umane.

Partea B (titlurile se pot vedea pe coperta de mai sus):

Zero Kama – un alt proiect  austriac de ritual-industrial. In spatele sau se afla Michael DeWitt, cel care detinea si studioul de inregistrari Nekrophile Records. Albumul caseta The Secret Eye of L.A.Y.L.A.H (1984) este singurul care a aparut sub eticheta Zero Kama, proiectul dizolvandu-se in 1986. Instrumentele folosite (in afara de cele electronice, evident) au fost construite de DeWitt insusi din oase umane.

Atavism Dream:

Night of Matter:

Love Alway Yieldeth:

“Pentru ca in moarte, vom fi pretutindeni acasa.” (Ernst Jünger)

[later edit (2012): muzica din acest post a murit si ea]

Regii taumaturgi (V) – Funeral Music for Maria Theresa

Astazi este o zi importanta pentru istoria Europei: Otto I este incoronat de catre Papa Ioan al XII, devenind primul Imparat al Sfantului Imperiu Roman de natiune germana.

In amintirea si cinstea acestui eveniment colosal – nasterea primului imperiu crestin occidental – am ales sa va prezint o creatie a Maestrului Marc-Antoine Charpentier compusa in cinstea unuia dintre ultimii carmuitori ai Imperiului sus mentionat: Imparateasa Maria Theresa.

Egon Wellesz

Pentru cine studiaza poezia bizantina, Egon Wellesz face parte din Panteonul Zeilor supremi, a sa A history of Byzantine music and hymnography (a doua editie) fiind Biblia prin excelenta a celor ce doresc sa se initieze in acest camp.

Cele noua simfonii ale lui Wellesz sunt un mix intre curentul expresionist, monodia bizantina si fluturatorul decor arhitectural al ultimei perioade baroce.

Simfonia Nr. 3, op. 68. Allegro vivace:

Simfonia Nr. 5, op. 75. Adagio molto:

Simfonia Nr. 4 “Austriaca”, op. 70. Adagio:

Simfonia Nr. 6, op. 95. Leicht bewegt:

Simfonia Nr. 7 “Contra torrentem”, op. 102. Sostenuto:

_____

The “Akatistos”. A Study in Byzantine Hymnography

The Nativity Drama of the Byzantine Church

A History of Byzantine Music and Hymnography (ed. a II-a)